söndag, mars 02, 2008

Klantigt!

Första gången som jag klantar till mig ordentligt på jobbet, och då har jag ändå jobbat där i två år. Dock så var det verkligen onödigt klantigt, haha!

Var någon kille (man, karl) som var på trubaduren konstant och hävde ur sig både det ena och andra, varför vet jag inte. Vakterna var på honom om att skärpa till sig, men ja, självklart lyssnade han inte. Vakterna ringde polisen, och medan en av vakterna stod utanför med poliserna var den här mannen på trubaduren igen och den vakten som fortfarande var inne bestämde sig för att plocka honom. Han gjorde motstånd så jag var tvungen att springa efter den andra vakten, slår upp dörren med ena handen - och skrapar upp sidan på handleden mot järnstängerna som sitter tvärs över dörren. Inget allvarligt, men ont gjorde det och så otroligt klantigt, för jag vet mycket väl att järnstängerna sitter där de sitter. Men vad gör man inte för vakterna? Hahaha!

Fick förresten reda på vad som hände i fredags när jag jobbade. Vakterna var tvungna att dra ner en kille på backen och boja honom, därför de inte kunde hålla dörren. Lustigt egentligen, det är fjärde helgen på raken som vi var sådana incidenter.

Men, åter igen, jag trivs så himla bra på Vattenhålet. Vakterna, mina vänner som jobbar där.. arbetstiderna. Ja, mer kan man faktiskt inte önska sig på ett extrajobb. (Okej då, högre lön skulle inte sitta fel, haha!).

Jag och Jens var förresten förbi Kvarnparken inatt efter jobbet och hälsade på Anders som hade spelat där. Saknar honom, han borde börja spela på Vattenhålet igen. Om inte annat får man väl gå ut när han spelar i parken! :)

Nej, nu ska jag fika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar