söndag, december 14, 2008

T(r)apptömning!

Igår var det som sagt T(r)apptömning som gällde på Trappan och jag jobbade i vakten. Hur ska man sätta ord på kvällen egentligen.. över 700 pers, kön ringlade ända från vår entré, över bron och ner till Arbetets Musem, på vissa ställen var kön 7 pers bred. Trycket på att komma in var stort och vi var underbemannade på alla pass, haha. Städningen ska vi inte prata om.. vi var klara halv 6 i morse. Städöl till 9. Det var dock grymt kul att jobba! Full fart hela tiden, fick skälla ut några gäster men som alla vet vid det här laget så tycker jag om när det blir tjaffs (inom rimliga gränser). Annars kan man ju aldrig lära sig något om man inte ställs inför utmaningar.. och tro mig, det gjorde man igår. Tålamodet prövades flera gånger om. Hade förövrigt ett härligt (OBS! Ironi) grabbgäng efter mig som antagligen tyckte det var tufft med en tjej som stod i vakten och därmed ville de ligga. Discusting! Sen fick jag tjejragg också, haha. Vid kvart över 9 i morse trillade jag, Frippe och Niklas in på ICA. Jag beter mig som ett totalt fyllo som kör in matkorgen rakt in i kassan när jag försöker lyfta upp den för att packa upp varorna. När jag sedan ska ta en kasse river jag ner hela rullen på golvet.. och då hade jag bara druckit en cider så för hög alkoholnivå var det inte på tal om. Snarare stor brist på sömn, men att förklara det för personalen på ICA.. haha!

Mm, trött är man nu.. av diverse anledningar.. ska bli fint att sova sen. Fast inte fint att behöva skriva uppsats hela veckan.. morr!

1 kommentar: