fredag, juni 11, 2010

Då börjar vi (snart) på en penicillinkur!

Fick idag svar från Medicinskt Centrum. Jag lämnade ju urinprov förra fredagen då jag misstänkte att jag hade urinverksinfektion och det provet visade att jag hade mycket högt värde av vita blodkroppar (=infektion) men jag hade inte de vanliga symptomen, som alltid när jag blir sjuk. Jag kan nog inte vara sjuk normalt! Jag springer inte och kissar mer än annars, och inte gör det ont. Men ryggen har börjat ta stryk. I vilket fall fick jag lämna ett nytt i måndags för bakterieodling och jag fick besked idag om att jag har urinverksinfektion, så på söndag påbörjar jag kuren. Aja, nu har jag i alla fall lärt mig att jag aldrig mer ska ha sex när jag är kissnödig!

Idag for jag, mams och Fredde in till Ikea. Jag handlade massor, som vanligt, men bara sådant som jag behöver. Åh, jag längtar så dant till flytten! Det kommer verkligen bli toppenbra :) Det är verkligen inte långt kvar nu alltså. 5 dagar! Helt galet.

Ikväll är det OV-jobb på Vattenhålet som gäller. Nya ägare nu så kommer bli intressant, men so far so good. Får väl se hur dom sköter sig framöver. I morgon fyller faaar år så det blir firande hela dagen! Det ser jag faktiskt fram emot, är ju sista helgen innan jobb för hela sommaren drar igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar