tisdag, juni 15, 2010

Min lilla älskling är däckad!

Jag pratar om Tindra, min gosekatt! Eller egentligen så är Tindra både min och mammas medan Selma är hennes och Maja är min. Men i och med att jag tar med mig Tindra när jag flyttar nu så blir hon ju helt min. Hon har kastrerats idag (plus fått vaccin och öronmärkning) vilket innebär att hon var nedsövd i förmiddags. Envis som synden skulle hon ändå ur buren vid klockan ett, ragglade mellan de olika rummen (hur kul som helst att se) men nu har hon däckat i fönstret. Hon är min älsklingstjej! :)

Är annars dyngtrött, trots att jag lägger mig vid 22-23 om kvällarna. Mamma tror att det är all stress som jag haft det senaste året som sätter spår i kroppen då jag äntligen kan varva ner för första gången på länge. Men jag vet inte, kanske är det både det och att jag verkligen inte är en morgonmänniska. Halv sex är hiskeligt tidigt! Jag hoppas, hoppas, hoppas att jag vänjer mig.

Ikväll gäller det att packa mina kläder som är utspridda överallt hemma hos mamma. Imorrn går ju flyttlasset! Först till Norrköping, dumpa sakerna i nya lägenheten. Sedan till mamma och hämta sakerna här som ska till lägenheten. Sen måste vi hämta sängen hos pappa som jag ska få, montera ner den och sedan upp igen. Plus att jag gärna vill få upp min mörkläggningsgardin och byrå imorrn. Dessutom ville Josie att vi ska hämta soffa, TV och TV-bord hemma hos henne eftersom vi har bilen med släpet just imorrn. Weeeei.... har jag nämnt att jag dessutom jobbar mellan halv 7 och 1? Jag tror att jag kommer avlida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar