onsdag, oktober 28, 2009

Framtid eller nuet?

Nathalie känner sig duktig, har tränat tre dagar i rad nu! Och de jobbiga passen dessutom :) Däremot bråkar min högra vad med mig, den är väl överansträngd skulle jag tro. Kanske är en idé att vila kroppen i morgon från träning?

Var iväg på fika med Gabbie efter träningen, och självklart blev det mesta snacket om Cherry. Men det är som Gabbie sa: det är ingen annan som förstår den sits vi är i förutom hon och jag. Det tär mycket på en psykiskt och det är otroligt skönt att ha någon som känner likadant att prata med. Det är guld värt!

Förövrigt så var jag hos syo idag och pratade om framtiden, om vad tusan jag ska göra när jag tagit min examen. Först förklarade hon lite grann om vilka alternativ som finns och så, men när vi sedan kom in på hur mycket jag har att göra idag - och haft sedan jag började gymnasiet i princip - så sa hon att jag måste sluta springa så snabbt. Slutar jag inte springa kommer jag att springa ifrån mitt liv och inte minnas det som varit. Hon kan inte ha mer rätt! Jag minns studenten, sedan är det mesta svart. Mina två år på universitetet är som bortblåsta, jag kan knappt sätta fingret på vad jag har lärt mig. Hon sa att jag absolut inte kunde hoppa på en ny heltidsutbildning direkt till nästa höst, utan att jag snarare borde arbeta på de jobb jag har och kanske läsa någon kurs. Under tiden skulle jag rannsaka mig själv, andas, få lite perspektiv på livet och komma fram till vad jag faktiskt vill jobba med. Hon har så skrämmande rätt. Jag ser alltid framåt, jag har ständigt siktet på framtiden. När jag berättade att jag har väntat på utbildningskatalogerna inför hösten -10 sedan i somras så började hon att garva. Sedan sa hon: Du ska inte tänka på hösten -10, du ska inte ens tänka på vårterminen. Allra tidigast i slutet av februari kan du börja titta på utbildningar och kurser. Jag ska alltså fokusera på en vecka i taget och vad som bör göras just då. Allt hon säger är så klokt, men hur ska jag kunna bromsa mig själv, eller som hon sa: dra i nödbromsen? Jag vet ju för guds skull inte hur man gör! Det här är det enda jag kan ha fullt upp alla mina vakna timmar. Men ja, jag känner att allting tär på mig. Ordentligt.

I morgon är det skola vid 10 som gäller. Sovmorgon, haha! Sedan är det skola som gäller heeeela dagen. Jag, Emma, Natalie och Jannie ska hänga på kvällen också, äta lite pizza och ha mys mellan pluggandet. Det kommer bli fint! Ska förresten lämna blod också.. blir nog lite snurr i skallen.

Annars så gick seminariet idag bra. Eller det var roligt i alla fall, haha! Det är roande att se hur olika man kan se på saker och framför allt: hur olika man prioriterar saker..

1 kommentar:

  1. Hon har så rätt. Det är bra att kunna hantera stress, press och att ha många bollar i luften. Men samtidigt måste man också kunna varva ner. Bara ta det lugnt och andas. Det finns ingen lag som säger att man måste vara på språng hela tiden :)

    Lova att du verkligen tänker över det hon sagt! Vill inte att du ska gå in i väggen <3

    SvaraRadera