söndag, oktober 11, 2009

It feels good!

Det känns så skönt nu. Jobbet börjar att sitta och tryggheten kommer mer och mer. Jag börjar hitta mitt gamla jag i denna nya situation, och det känns så himla bra. Sjukt bra! Jag hoppas innerligt att det fortsätter åt det här hållet, för den nervositeten som satt i förut var inte att leka med. Jag befann mig alltså på Otten i fredags och Bomull igår, och jag trivdes riktigt bra! :) Nu står jag dock inför en ny utmaning i stället: Att klara av ordningsvaktutbildningen. Ja, för jag blev antagen! Helt galet. Det måste ju finnas någon mening och visst undrar jag om jag kommer att klara av det, om jag kommer att tycka att det är kul. Anledningen till dessa tvivel är att detta kostar en hel del pengar, och det kommer kännas lagom surt om jag inser att det inte funkar. Det är klart att jag vill det här, men kommer jag att fixa det?

I morgon beger jag och Emma oss av till Stockholm för intervjuer med SvD och DN. Jag har en känsla av att det kommer att bli en bra dag! Ah, det känns så himla bra nu igen. Jag börjar få ner fötterna på marken, jag har kontroll och har även kommit igång med träningen. Efter motgångar så inser man verkligen hur skönt det är med kontroll i tillvaron. Att bara kunna vara utan negativ stress. Å andra sidan kan jag ju inte kalla det för motgångar, för precis allt har gått i min väg. Intervjuerna hittills har gått kanonbra. Uppsatsen går bra. Jag klarade cerifikatet för att bli croupier, och gjorde det dessutom betydligt snabbare än vad jag trodde(!). Jag blir bättre och bättre på jobbet och att skriva rapporterna. Jag har äntligen kommit igång med regelbunden träning. Jag kom in på ordningsvaktutbildningen. Så allt handlar ju egentligen om utmaningar. Och hittills har jag tagit mig över, förbi och igenom samtliga. Jag är stolt!

Förövrigt längtar jag så mycket till att kunna åka till mormor och bara fika. Jag vet inte varför, men när jag och Emma var i Motala så fick jag en sådan mysig känsla i hela min kropp och själ. Guldkant i tillvaron kallar jag det för, och jag längtar efter nästa stund! Förövrigt längtar jag tokmycket till julen. Och praktiken.

2 kommentarer:

  1. Fasen va bra att det känns bra!
    Hoppas OV utbildnigen blir som du önskat =)

    SvaraRadera