tisdag, oktober 06, 2009

Kunde det ha blivit bättre?


Sådär, nu kan jag prata om min fina dag i stället.

Eh, ja, jag kan väl förvisso inte påstå att den började fullt så härligt. Jag vaknar av att min mobil har ett väldigt konstigt ljud för sig. Det är mörkt i rummet så det är inte morgon. Jag sätter mig halvt upp och fattar verkligen ingenting. Försöker få upp ögonen men allt är som i en jävla dimma och den enda tanken som far igenom huvudet är "vad fan håller du på med?!" (kan tilläggas att jag här pratar med min telefon i huvudet) Får tillslut liv i musklerna och sträcker mig efter mobilen. Tittar på displayen och när jag läser texten ALARM vaknar jag ur dimman. Ja jävlar, jag ska ju upp halv 7 för att jag och Emma ska till Motala idag för intervju med Östgötatidningen.

Jag kan påpeka att jag i natt IGEN inte somnade förrän vid två- tretiden. Jag börjar bli trött på det här. Riktigt trött. Har varit så i en vecka nu. Beror det på fullmånen? Ja kanske, vem vet. Något beror det i alla fall på och tankarna far så dant så fort jag kryper ner. Varför? Jag har inte den där påträngande stressen längre som jag hade för bara någon vecka sen. Å andra sidan det kanske är just därför, jag har tiden att tänka.

I alla fall, morgonen var sweet med fint väder när solen kommit fram. Jag och Emma for till Motala och intervjun gick så jääävla bra. Så fort vi klev in på redaktionen möttes vi av doften av nykokat kaffe. Jag fick en så himla bra känsla i kroppen och insåg direkt att jag kommer trivas som fisken i vatten med att ha min praktik här. Redaktören var en klockren intervjuperson och vi fick ut så enormt bra information från henne. Att hon dessutom var en superhärlig människa fick mig att se fram emot praktiken ännu mer. Efter intervjun knallade vi hem till kära gamla mormor för lite fika. Mysfaktor 10! Myste med mormor, med Emma, med hunden. Älskar sådana stunder! Längtar redan dit igen.

Jag har mer att babbla om men måste verkligen krypa ner. Jag känner mig trött och jag hoppas verkligen att John Blund vill hålla mig sällskap i natt.
Förresten, vet ni vad? Jag inhandlade de allra första julklapparna igår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar