torsdag, juli 15, 2010

Allt och inget

Dagarna går (som vanligt) sjukt fort, vi är redan inne i mitten av sommaren. Helt galet. Men vilken sommar det har varit! 30+ i mer än en vecka nu, och innan dess var det ju 25+ och bara det är ju helt otroligt för en sommar här uppe i Norden. Jag kan till och med säga att jag inte är blek längre, och det är ett kors i taket för jag har så jävla ljus hy så det är mycket sol som ska till för att jag ska få en bränna. Därför undrar jag: hur kommer det sig att man ser så mycket bättre ut när man har fått färg? Orättvist!

Var inne på Studera igår och såg att jag kommit in på några av de distanskurser jag sökt. Det som dock förvånade mig ordentligt var att mina betyg från gymnasiet nu totalt är 18.15 poäng. Wtf?! När jag slutade låg jag på 16.15. Jag vet att de har räknat om systemet, men ändå - två poäng extra! Men jag tackar ;)

Är förövrigt förkyld igen. Nyser som en tok hela dagarna. Men vädret är något svalare just nu för jag tror att regn och åska är påväg. Åh, i tisdags åskade det som bara den så jag och Josie tog en varsin filt och satte oss på balkongen i två timmar. Så jäkla härligt att bara sitta där i regnet och prata ut om allt som man tänker på. Efteråt känns det så betydligt mycket bättre! :)

Nehej, skulle man ta tag i livet? I morgon har jag och Josie miniinflyttningsfest innan utgång på Harrys i Linköping. De bästa kommer att vara där plus några till så jag tror att det kommer bli toppen. Däremot måste jag hinna göra en massa idag eftersom jag jobbar heldag imorrn - vilket inte är lika toppen.

OM jag vill tillbaka!

2 kommentarer:

  1. Fick en liten chock jag också, tills jag kom på att meritpoängen är ju inräknade där :P

    SvaraRadera
  2. Ja man var ju inte direkt beredd på det! :P

    SvaraRadera