söndag, juli 18, 2010

Home alone

..och herregud vad tråkigt det är! Man skulle ju annars kunna tro att det skulle vara gott med lite egentid, but hell no, inte en hel dag! Förvisso tvättar jag för att göra någon nytta idag överhuvudtaget, men det är ändå inget skoj att vara hemma utan Josie. Turligt nog så slutar hon snart, men jag misstänker starkt att hon kommer åka för att träna direkt.. tyck synd om mig! Jag fattar inte varför man aldrig lyckas göra någonting vettigt av söndagar? Är jag ledig på en onsdag funkar det, men inte söndag. Mysko.

Freddes nycklar försvann förresten i fredagskväll, och det finns olika teorier på hur dom försvann. Oavsett vilket så hade han samtliga nycklar på den knippan (hem, mamma, syster, förråd, bil, jobb, verkstad etc.) vilket är ett stooort no-no! Just för att förr eller senare händer det att man tappar bort sina nycklar, och då är det jäkligt surt att lås ska bytas på x antal ställen och framför allt att man står utan tillgång till väldigt många dörrar. Så en liten hint till er: se till att ha flera olika nyckelknippor om ni inte har extranycklar till allt!

Och jag måste säga det igen: det är så himla fint att bo ihop med Josie. Även om jag inte trodde att det skulle bli något problem alls så har det verkligen gått över förväntan. It's great! Som igår när vi satt ute på balkongen när mega-super-åskan kom. Jag sitter precis i vindriktningen och på 2 sek blir jag totalt dygnsur och bara skriker. Försöker gömma mig bakom filten som också är totalt tokblöt så jag springer in i vardagsrummet i stället, som nu består av en enda stor vattenpöl. Josie sitter hela tiden och garvar på balkongen. 20 sek senare hör jag ett ilskrik från henne - vinden hade vänt så hon blev dygnsur i stället. Tro fan att det var min tur att garva! ;) Men visst är det underbart med all åska som varit nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar