lördag, juli 17, 2010

Snart sprängs hela huset bort!

Ja det känns onekligen som det i alla fall. Tänkte sova ut länge nu på förmiddagen men tji fick jag, vaknade av en åska utan dess like! Lät som något ur andra världskriget och hela huset skakade. Det var verkligen som om något stod och slog med en gigantisk piska mot asfalten. Jag ÄLSKAR åska så jag lider inte av det ett dugg, fast det hade ju varit roligare om Josie varit hemma så hade man kunnat sitta på balkongen och myst tillsammans. Nu verkar det i alla fall som att åskan inte går rakt över längre, men jag hoppas nästan att den kommer tillbaka igen... Ni som känner mig vet att jag fullkomligt älskar alla årstider och för första gången på länge så är det mörkt och regnigt ute. I love it! Ska btw bli intressant att se hur mycket skada åskan gjort runt om i länet sen. Eftersom den gick just rakt över här så lär den ju ha lämnat sina spår.

Jag och Josie hade ju som sagt vår mini-inflyttningsfest igår. Väldigt roligt, om än lite otippad med en del gäster som inte var välkomna. Var nära på att hamna i bråk med en puckad jävla brud som tog det personligt att vi inte ville ha okända gäster hemma och tyckte att jag och Josie var störda i huvudet. Jag tål inte den attityden varvid hon fick svar på tal och därmed skulle hon dra till mig. Well, good luck with that! Utekvällen i Linköping sedan var skitkul, fick skaka ordentligt på rumpan vilket var alldeles för länge sen. Hamnade främst på Slver, men efter två timmar var vi så jävla trötta allihop att vi begav oss hemåt. Men lyckad kväll! :)

Vaknade btw av något mysko skrapljud i natt men somnade om en stund. Vaknade snart igen av samma ljud varvid jag började ana att det hade med Tindra att göra (hon sover ju inne hos mig). Jodå, hon hade lyckats att klämma sig ut under myggnätet som sitter i mitt vädringsfönster ut mot balkongen, men givetvis kunde hon inte ta sig in igen eftersom nätet inte föll åt det hållet. Jag undrar hur länge hon hade varit där ute?

Nehej, skulle man sätta på TV:n kanske, gosa lite i soffan och möjligtvis slänga upp lite foton på Facebook? Städning är ju faktiskt en bra grej med, luktar lite unket här efter igår... Tvätta skulle jag ha gjort idag men varken orkar eller vill till den här åskan. Imorgon kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar