måndag, juli 05, 2010

Tom på ord

..och det är inte ofta det händer. Men det har blivit så mer frekvent på siståne.

Det är svårt när jag själv inte riktigt vet var jag står, hur jag mår eller hur jag vill ha vardagen. Det är skapligt frustrerande att inte ens själv ha koll på hur jag vill att mitt liv ska se ut just nu. Det kanske hör till att känna så när man är så trött som jag har varit de senaste två veckorna. Men jag vill så gärna ha båda fötterna på jorden, ha koll på läget och veta vad som komma skall. Men jag har inte den blekaste och jag vet heller inte var jag vill att allting ska leda till.  Eller jo, i vissa fall så vet jag ju det - i vissa fall är det rent solklart vad jag innerst inne vill - men den stora frågan är om det ens finns någon möjlighet överhuvudtaget att det kan bli så?

Hur det än är och står till så önskar jag mer än allt annat just nu att jag hade lite rutiner och trygghet i vardagen. Men allt är ett kaos och jag undrar om jag ens kan kalla det för kontrollerat längre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar