fredag, juli 23, 2010

Rastlös!

Det är verkligen jätteskönt att sitta hemma så här i natten och veta att jag är ledig fredag, lördag och söndag. Det gör verkligen gott i själen för det var ju inte direkt igår som jag var ledig tre hela dagar i sträck. Det som gör mig rastlös är att det finns så jäkla mycket som jag vill göra men det blir alltid så himla feltajmat - med alla! Jag vill åka in till Linköping och äta Ben&Jerry-glass på Karamello, jag vill gå på bio, jag vill till Liseberg, jag vill till Ullared, jag vill till Smultronstället igen med familj och vänner, jag vill till Gränna, jag vill bara hänga, jag vill ha nattgäster, jag vill ha filmkväll, jag vill äta på Zebban.... förstår ni poängen eller ska jag fortsätta? Det är så frustrerande att när jag själv väl är ledig så har ingen tid ändå, eller så är folk helt enkelt för trötta för att hitta på något med mig och bara drar hemma i stället. Visst finns det alltid bekanta, men det är framför allt tre stycken som jag längtar efter att få göra saker med (förutom familjen så klart) men det verkar aldrig bli av. Jag ska väl iofs vara glad för att samtliga har jobb och fritidsintressen att lägga energi på, men ibland måste man ju bara njuta lite av livet med och avsätta tid till det som betyder något. Jaa, jag vet, det ska väl inte jag sitta här och säga som själv är mrs Upptagen mest för jämnan. Men jag hittar faktiskt alltid tid när någon ber mig om att få en liten stund av mitt liv. Nu vill jag ha några stunder tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar