onsdag, september 22, 2010

Älskade höst!

Det är så jäkla mysigt ute nu. Det blåser, löven faller och man måste klä på sig lite extra för att det är kyligt. Såg verkligen av årstiden nu när jag och Fredde var ute i sommarstugan i dagarna. Ena dagen var mörk, blåsig och regnig medan den andra var solig, varm och färggrann. Jag trivs helt fantastiskt! Dessutom hittade jag och karln massa kantareller i skogen vilket förstärkte höstkänslan ännu mer. Vi hade ju sagt att det var sista gången vi var därute för i år, men vi lär nog åka tillbaka igen någon mer gång - i alla fall för att plocka svamp ;) Älskar verkligen det där stället, och älskar att vara där med honom. Det är så jäkla härligt att vakna upp därute!

Men tillbaka till verkligheten idag, vilket innebar träning, vilket var hur kul som helst! Körde Zumba för andra gången och det blir bara mer och mer roligt för varje gång som man lär sig mer. Sedan var det lite tempohöjning idag vilket gör att man (iaf jag) tar i ännu mer. Dyngsvett efter passet = underbart!

I morgon åker jag, Fredde och mamma till mormor på hennes födelsedag. Det ska bli mysigt. Kan förresten också säga att jag har ett nytt jobb - vilket jag inte kan säga vad det är för något på grund av tystnadsplikt - men det är ett helskoj arbete! Dock är det ju extra vid behov så blir ju inte alltför ofta. Men alla bäckar små, right? Och ännu en grej att slänga dit på meritlistan!

Kanske skulle jag kommentera något om valresultatet med. På ett sätt tycker jag att det är lite roligt att Sverigedemokraterna tog sig in. Varför tänker ni? För att Alliansen verkligen kommer att ställas på prov nu och jag unnar inte dem någonting alls. Jag gillar som sagt kaos och det är det minst sagt nu. Sedan är jag faktiskt inte ett dugg insatt i SD:s politik, vissa säger att den bygger på ren rasism, andra säger att den handlar om att minska invandrarintaget i Sverige och därför tar inte jag ställning ännu. Jag har helt enkelt inte koll. Jag är verkligen inte för rasism, men jag tycker att Sverige borde lösa sina egna problem innan vi fortsätter ta emot den mängd invandrare som vi gör. Vi kan helt enkelt inte ta hand om andra när vi knappt ens kan ta hand om oss själva, än mindre nu när det är blått i Alliansen i fyra år till.

Så, nu är det färdigpratat om politik för min del. Jag ska krypa ner, gosa i sängen och se fram emot morgondagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar