söndag, september 19, 2010

Valvaka a la carbonara

Jag köpte ingredienser för att göra pasta carbonara igår (efter "äkta" recept och inte mitt eget) men jag köpte även en nybakad baguette samt apelsin/morotsmarmelad som var hur jävla fantastiskt gott som helst! Därmed fick det inte plats för någon carbonara i magsäcken. Så jag gör ett nytt försök idag igen, och även om baguetten lockar även idag så SKA jag göra carbonaran. Mmmm... bland det godaste som finns!

Följde med pappa idag som moraliskt stöd när han skulle rösta. Han visste inte vilket parti han skulle lägga sin röst på då han tycker att den mesta politik är skit (och jag kan faktiskt förstå honom), så han röstade helt enkelt på S eftersom både jag och Francine har gjort det. Jag gillar att rösta med lätt förvirrade människor ;) Meen jag tänkte i alla fall slå på stort och kolla på valvakan, så är väl dags att slå på tv:n strax när maten är klar. Det kan gå hur som helst känns det som. Och jag lär inte direkt avlida om Alliansen skulle sitta kvar heller, men jag gillar när det händer saker och det blir lätt kaos i Sverige - som när det blir maktskifte ;)

Citerar en vän på Facebook:
Antingen röstar du för att VI ska få det bättre tillsammans. Eller så röstar du för att DU ska få det bättre. Men då är det fan du som bjuder på en öl på flygplatsen.

;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar