tisdag, september 28, 2010

Ikano med darling

Har haft en tokmysig dag idag! Först kom Fredde hit för att sätta upp lite hyllor och sånt som egentligen borde ha satts upp för länge sen, men som varken jag eller Josie riktigt har orkat (eller kunnat) ta tag i. Så nu är det bara två taklampor kvar att sätta upp, sedan är nog allt som väntat sedan inflyttningen i juni klart! :) I alla fall för min del. Eller just ja, köksklockan med. Men sen! Känns verkligen som att det börjar bli som jag vill ha det nu. Inga saker som bara ligger och skräpar i väntan på att sättas upp.

Efter det åkte vi, på Freddes initiativ, in till Ikano för att strosa lite bara vi två. Han bjöd på lunch (I like!) och sedan kikade vi runt i affärerna. Han hittade bland annat en snygg vinterjacka och jag kom hem med två par skor! Jag har nog inte riktigt fattat det där än med att man inte borde spendera pengar när man inte har en fast inkomst. Men what the heck, jag behövde dom och dessutom var ett av dom vinterskor. Skor som jag aldrig hade lagt ögonen på annars med som Fredde tyckte var ursnygga och ja, jag kan nog börja hålla med honom. Sköna var dom i alla fall :) Och för första gången på flera år så blir det inte sneakers genom hela vinter... tack för en fin dag älskling!

Just nu har jag gosat ner mig framför tv:n. Mamma berättade att det skulle gå ner till nollan i natt. I like, alot! Julkänslorna kommer bara mer och mer så jag välkomnar kylan mer än gärna (plus att nu har jag skor för det också). Både Josie och jag är ju pyntgalna när det gäller julsaker med så lär nog bli grant här :)

Bilvägen precis utanför mormor i vintras. Så himla vackert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar