tisdag, september 07, 2010

Att det ska vara så svårt att unna sig!

Eller ja, det svåra är väl inte att unna mig saker... det svåra är väl snarare att kunna göra det med gott samvete :P Men det är enbart för att jag inte har någon större, fast månadsinkomst just nu. Automatiskt känns det som att jag är urfattig, vilket jag inte överhuvudtaget är. Det ser finfint ut på kontot och ännu en hel månadslön trillar in på kontot i slutet av denna månad innan jag endast har ordningsvaktspengar och Vattenhålet-pengar att leva på. MEN jag har ju herregud två extrajobb! Och förr eller senare lär jag ju ha något slags jobb igen. Ändå är det så svårt att köpa mig saker. Som idag i Linköping. Jag köpte mascara, underkläder, tights och örhängen - allting saker som jag verkligen, verkligen behöver (till och med örhängena). Trots detta svider det när jag tänker på att jag har spenderat pengar. Men då flikade Hannah in med den finfina kommentaren att jag har ju slitit hela sommaren så då är jag VÄRD att unna mig. Helt plötsligt kändes allt mycket bättre ;) Men det är faktiskt jävligt sant. Dock så börjar jag starkt tro på att det faktiskt bara finns dollartecken i mina ögon, haha...

Sååå imorgon tänkte jag spendera lite mer pengar, fast på ett träningskort. Mitt Mecenatkort går inte ut förrän i oktober så då är det bäst att utnyttja studentrabatten medan jag hinner. Så imorrn knallar jag ner till 4U och inhandlar mig ett månadskort för 200 kr. Lätt värt! Hoppas det är något att ha. Tänkte prova Zumba-passet där på eftermiddagen och jag är pepp. Jag älskar att träna pass så detta blir nog kanon, skönt att få röra på sig igen.

Sedan längtar jag till lördag med. Fira Josie med att äta mat på Zebban och sedan dra ut i Linköping. Vi verkar bli ett gäng med så - toppen! :) Ska bara försöka leva efter ett jobb på Vattenhålet på fredagskvällen/natten och sedan 10-19 ute på Travet på lördagen... men äh, lite alkohol så är jag på topp igen! (Om jag inte somnar....)

2 kommentarer:

  1. Åh vad bra! :) Då kan vi träna ihop. Jag älskar deras pass, de är skitbra där. Och zumba är det som är roligast. Är dock en del konkurrens om platserna så det är bra att boka typ en vecka i förväg.

    SvaraRadera
  2. Det var skitkul igår! :) Tänkte prova Pump idag faktiskt. Är lite allergisk mot skivstång men men, det är ju alltid bra att träna styrka. Sen är jag bokad på Afro på måndag, DET ska bli kul! :D När ska du träna då? :)

    SvaraRadera