måndag, november 10, 2008

Varning: Argt inlägg!

Det var väldigt länge sen jag kände mig så här frustrerad och arg och.. gaah, jag vet inte! Jag är så frustrerad så jag skakar och det är ju verkligen perfekt med tanke på hur mitt blodtryck varit på sista tiden!

Just nu hatar jag ALLT som har med sektionsarbete, Skatteverket och Nordea att göra. Jag hatar inte SKuM-sektionen, men jag hatar alla problem som dyker upp och att ingen har energi till att ta tag i det längre (inte jag heller). Jag fullständigt hatar Nordea för att jag hade himlans mycket problem med att få tag på den förra kassören (inte Nordeas fel) och det var ett helvete att få rätt på alla papper och reda ut allting. Efter sommaren går jag till Nordea med den gamla kassören, fyller i de papper som enligt Nordea ska fyllas i tillsammans med bankmannen och skickar i väg det. Fyra veckor senare får jag tillbaka skiten för att Nordea i Sthlm anser att rätt uppgifter INTE är ifyllda (NORDEAS FEL!). Jag orkar inte med skiten, det är snart styrelseskifte och tänker att jag hjälper den nya kassören med att ställa sig på kontot så skiter jag i det ..fram tills nu då vi kommer på att ingen vill bli kassör och att vi måste åt pengarna så att jag måste fixa med de där jävla papprena ändå!

Jag hatar Skatteverket för att vi fick en räkning från dem på 4000 kr. Ingen vet varifrån denna räkning kommer, inte ens de själva, men jag betalar skiten för att inte bli skyldig någonting. Jag går till vår kår STuFF som säger att allt är lustigt och att de ska hjälpa oss. StuFF har styrelseskifte och nya StuFF anser att de inte kan hjälpa oss?! Skatteverket har inga uppgifter mer än att vi hade näringsverksamhet för 15000 kr förra året men jag har inga uppgifter på detta! Den gamla kassören vet inte vad detta handlar om och likaså ingen annan heller. Så vad fan är det för något?! Det är 4000 kr och 4000 kr betyder jävligt mycket för oss! Men det finns inga uppgifter och ingen jävel som vet nånting.

Jag hatar sektionsarbetet för att vi har en liggande deklaration som jag måste deklarera, men den första deklarationen var fel och det glömdes bort och nu försöker jag ordna upp skiten men ingen vet ju hur man gör! Så imorrn, klockan 8, ska jag vara utanför Skatteverket för att ingen annan vill gå (ja, jag fattar varför och det är upp till mig som kassör att göra det), men lite HJÄLP skulle faktiskt uppskattas! Jag är så sjukligt trött på detta och jag orkar inte längre göra skiten själv!

Fan. Dessutom är det INGEN som har tid, lust eller ork att prata med mig. Jag behöver verkligen prata av mig för snart går jag upp i taket, men det är ju ingen som vill! Så i stället får jag sitta här och vara galet frustrerad och inget går som det ska. Det är så skönt att få prata av sig ibland, och jag skulle verkligen, verkligen behöva det nu men icke då, inte fan är det någon som ställer upp :(

Jag vet inte ens vad jag ska skriva mer, jag är bara så arg, arg, arg! Någon som känner att de har en stund över och orkar lyssna på en frustrerad Nathalie en stund så skulle det uppskattas grymt mycket..

2 kommentarer:

  1. Jag har alltid en stund över, det vet du...

    SvaraRadera
  2. Såvida lösningen inte råkar vara ett argt mail alternativt att skitförbannad storma in på skatteverket så.. Nej, det har jag ingen aning om hur man gör :P

    SvaraRadera