torsdag, januari 07, 2010

Livet är lycka!

Vinter, vinter, älskade vinter! Jag njuter av varje sekund som går av livet just nu, men jag kan bara inte låta bli att blicka framåt mot det här året. Jag kan väl iofs inte säga att jag är så jäkla pepp på att bege mig hemåt mot Norrköping redan på lördag - inte för att jag inte gillar att komma tillbaka - utan för att jag är trött på mitt studentboende och dessutom inte har en fungerande dator. Jag längtar däremot efter praktiken som börjar om ca 2 veckor, även om den också skrämmer mig då jag undrar om jag kommer att fixa det så pass bra som jag vill. Jag längtar till att förhoppningsvis under dessa 12 veckor hitta en bra lägenhet som jag i sommar kommer att flytta till med en himla massa braiga grejer. Jag ser verkligen fram emot att köpa nya saker, inreda och göra allting fint! Jag längtar så fruktansvärt mycket. Någonting annat som jag ser fram emot är att söka jobb och *håller tummarna* hitta ett som jag tjänar nog med pengar på bredvid mina andra två jobb för att kunna ha en egen lägenhet och även kunna leva liiiite grann i alla fall. Jag längtar även till att söka olika kurser att gå till hösten, som en liten reservplan så att jag kan lösa CSN fram till jag hittar ett jobb om jag inte skulle ha något, men framför allt för att bättra på mina meriter och samtidigt undersöka vad jag intresserar mig av.

Det finns så mycket att se fram emot och det riktigt kliar i fingrarna. Jag har intresseanmält mig hos massor hyresvärdar men helt fantastiska lägenhetshus. Jag hoppas att det här blir riktigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar