torsdag, januari 28, 2010

Ny dator; praktikstart; Motalabo

Det är mycket som hände de dagar man sitter utan internet.. som alltid! Men vet ni vad? Jag lyckades efter många om och men inte bara knappa hem utan även hämta ut min nya, fina dator. Nu sitter den så fint här i mitt knä och även 3:s mobila internet är på plats. I like! Även om det känns grymt ovant.

Så, här är jag alltså i Motala. Hos mormor. Ovant var ordet (men sängen som jag sover i är ruggigt skön!). Hjärnan vet dock inte riktigt var den vill vara. Motala är ju inte hem-hemma, mitt rum i Norrköping är ju liksom inte hemma längre heller eftersom jag vet att en flytt väntar, men hem till mams vill jag nog vara. Fast ändå inte, för det händer ju inte så mycket där. Gud, jag ska vara här i 12(!) veckor! Inte klokt. Helt galet. Och jag vet att det kommer gå sjukt fort.

Första dagen på Östgötatidningen var igår. Jag hann inte vara där mer än 40 min innan Elisabeth drog mig ut på jobb: hon skulle fota och jag skriva och intervjua. Vet ni hur svårt det är att försöka skriva ner det folk säger, vilket förutsätter att man ska minnas allt de faktiskt har sagt, samtidigt som man ska komma på nya frågor att ställa? Behöver jag säga att jag saknar våra bandare på universitetet? Haha, hur ska detta gå.. Jag hoppas dock på att jag lär mig med tiden. Min första artikel är dock skriven och går ut på hemsidan i morgon och i tidningen nästa vecka. Idag fick jag fota med systemkameran som jag inte riktigt förstår mig på ännu.. men jag skulle få låna hem den till helgen för att lära mig. Egen mobiltelefon har jag också fått som folk når mig på via växeln. Lite spännande är det!

Förövrigt ska jag vakta i Finspång(!?) på lördag för Styrstad. Jag har inte en aning om var, hur eller när, men med vem vet jag i alla fall. Så långt har jag kommit. Och att jag ska börja tidigt. Ja ni, vad ger man sig in på egentligen.. just nu är jag inte ett dugg pepp men det är för att jag måste sätta mig först på bussen till Lkpg och sen tåg hem till Nrkpg. I-landsproblem? Skulle tro det! :D

Nu är Nathalie trött... men lär nog vara uppe en timme till. Borde lägga mig men inte har jag pli på mig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar