lördag, maj 01, 2010

Gone with the sin, my darling

Jag somnade fort i natt. Inom en halvtimme sov jag, och jag vaknade helt utan ångest. Jag hade snarare en liten pirrande lyckokänsla i magen. Och ja, ni vet nog vad det beror på. Jag har nu meddelat mina chefer på Cherry att jag säger upp mig och går över till behovsanställning. Det känns helt underbart! Jag tycker förvisso det är riktigt trist att tillfälligt lämna ett jobb som både är bra, roligt, passar in med skolan och ger bra pengar. Men det funkar bara inte. Jag har funderat på det här så länge och jag kan bara inte gå omkring och inte ta något beslut. Och nu har jag gjort det. Nu kommer jag ha både mer tid för att vara ledig och mer tid för att jobba som ordningsvakt. Ja, ordningsvaktandet ligger mig närmast om hjärtat och kommer nog så också att göra för en lång tid framöver. Jag är så jäkla glad för att jag tillslut kunde sätta ner foten och hindra mig själv från att fortsätta såhär! Men visst tar egot stryk.

Annars var Hannah här en sväng idag. Mat, fika, prat och ja, allt det där som vi är så jäkla bra på tillsammans! Jag vet inte hur många gånger jag sagt det, men jag vore verkligen ingenting utan mina vänner. Snart är det dags att göra sig i ordning och bege sig mot Harrys och Black Jack-bordet ikväll igen.

2 kommentarer:

  1. Förstår att det gör det. Men som sagt, hellre att egot tar stryk tillfälligt än att du går in i väggen :)

    Och rubriken... fantastisk låt!

    SvaraRadera
  2. Ja, du har så rätt. Men det är så svårt!

    Visst är den :)

    SvaraRadera