tisdag, maj 04, 2010

OM jag hittade det jag letade efter!

Mams var ju som sagt här idag och det blev en lång sväng på stan. Och nog hittade jag allt möjligt. Ingen är så bra att gå på stan med som mamma! Kom hem med en kort-kort kjol (nej, jag kan bara inte slita mig ifrån dom!), en supergosig övertröja, två tunikor, två linnen, en bh, genomskinliga bh-band, en skitsnygg bikini-överdel (dom är betydligt bekvämare än bh:ar!) samt tre par sommartights. Jodå, förbrukat pengar har jag alltså gjort. Men men, vad skulle jag annars ha dem till? ;)

Idag var jag inne på Intermilitaria i Linköping. Vad gjorde jag där? Jooo, förbrukade pengar, haha! Tog först en god lunch med Hannah innan jag begav mig dit. Kom därifrån med knivhandskar - som förövrigt är för små för mig (dom är i storlek xs, men inte tillverkar dom handskar för kvinnor inte!) men även jag måste ju ha så var illa tvungen att köpa dem. Köpte även anteckningsblock/plånbok, bakstycke till batongen, en hake samt två ordningsvaktsmärken som ska sitta på min ov-jacka. I like mina inköp! Men jag var ju inte direkt nöjd när jag gick därifrån, utan är grymt sugen på att köpa en extra platta att sätta i västen samt ett par större handfängsel. Hmm...

Mamma mötte upp mig och vi åkte till Norrköping igen. Väl här gick vi till en supertrevlig skräddare som ska sy dit mina ov-märken så att de sitter ordenligt samt sätta fast ett kardborreband till min bricka. Nej, jag är inte kvinnlig och nej jag kan inte sy! ;) Men det är skönt att jag vet att det blir ordenligt gjort. Jag hade förövrigt ett trevligt samtal med skräddaren:
Han: Det är tufft att vara ordningsvakt va?
Jag: Mja, jo det kan det vara ibland men oftast är det rätt lugnt.
Han: Jag var på fest i helgen och där sprayade dom ordningsvakten med pepparspray och slog honom med käppar. Innan vi kom fram och hjälpte honom.

Eeeh.. ja. Okej. Fint. Bra fest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar