onsdag, mars 03, 2010

Aj aj i kroppen.. eller kanske öm?

Jag vet inte riktigt, huvudet känns som.. jag vore full och magen känns som om.. jag vore bakis. Typ så. Det är nog inte bra att ligga på mage och prata i telefon när man nyss har ätit!

Nej, jag är inte riktigt på topp ännu. Men det är bättre. Positiva tankar, right? Ibland inser jag bara att dagarna far förbi i en rasande fart och att det inte längre finns någonting som heter "helg" i mitt liv. Allt det ska ju vara skoj! Men vad tusan, någon dag måste stressen försvinna.

Positiva tankar var det. Jag borde inse hur lyckligt lottad jag är som har fast ov-jobb i Folkets Parl i Motala och dessutom fick det direkt efter att jag fick mitt förordnande. Man kan diskutera det hur mycket som helst men faktum är att kvinnliga ordningsvakter, framför allt inte sprillans nya, är inte direk efterfrågade. Och till en viss del kan jag förstå det. Till större delen av mig kan jag inte förstå det. Men fine, karlar är OFTAST starkare än kvinnor, de är bättre i rena, fysiska sammandrabbningar. Det är jag till fullo med på! Dock utgör inte kvinnor samma hot mot andra män som OV gör, vilket gör det lättare för oss att arbeta i allmänhet. Färre och lugnare bråk. Dessutom är det mer ofta än sällan som manliga ordningsvakter inte får röra gästerna medan kvinnliga kan ta på både män och kvinnor. Ja, den här diskussionen skulle jag kunna driva forever... Oavsett vad som är jag enormt glad för att jag har fått komma in på parken. GULD!

Festerikryssningen var förövrigt great. Hannah var med och fest var det. Det slog dock inte riktigt förra året, men å andra sidan hade vi en alldeles speciell Hitler-vakt på denna resa och en kille vid namn Dennis som mest skrek hela tiden. Han var skoj! Vi skakade också rumpa på dansgolvet och köpte massa godis. Väl hemma igen blev det NCIS-kväll (natt) men jag och Hannah slocknade rätt snabbt. Så igår blev det sova länge, en sväng på stan som innebar käk på Paus, nya vårskor, snygg tunika och tre par tights. Lite lycka i vardagen!

Mmm, skulle kunna berätta mer, men nu är det dags att köra lite hantlar innan jag kryper ner. Sömn är superviktigt nu. Åkte ju till Mjölby igår för att ha praktik där idag. Motala idag för praktik imorrn och på fredag. På fredag sticker jag till Norrköping för jobb fredag och lördag. På söndag åker jag till Motala för praktik på måndag.. för att sedan åka till Mjölby på måndagen.. äh, skjut mig bara! Jag är iaf laddat med ålsjuketabletter.

4 kommentarer:

  1. Åksjuka vet jag vad det är, men ålsjuka? ^^

    SvaraRadera
  2. Haha, jag har faktiskt börjat släppa det där med att vara språk-hitler på min egen blogg. Jag har helt enkelt inte tid för det :D

    SvaraRadera
  3. ...vilket är himmelriket för en som älskar att märka ord! :D

    Sååå... Mycket problem med ålar mellan Mjölby och Motala? ;)

    SvaraRadera
  4. ..eller helvetet eftersom man stör sig på det grymt mycket ;)

    SvaraRadera