tisdag, mars 09, 2010

Det går bra nu.

..eller det har ju gått bra rätt länge nu. Ända sedan i somras faktiskt. Jag har haft ett riktigt flyt. Men som alltid tycker jag om att ta på mig allt som kommer i min väg och det där med att säga nej finns inte riktigt.

Sitter på redaktionen i Mjölby har tar/har det lugnt. Har fått min to-do-list från redaktören vilken jag känner mig riktigt nöjd med. Dessutom endast en enkät! Så imorgon blir det att ta en långpromenad i det härliga, soliga vädret och arbeta lite. Förhoppningsvis slår jag inte runt på ändan heller (det är ju helt otroligt halt ute!).

Igår var det fikadags med Cindy på Gusto. Eller fika. Jag åt en god foccaccia med kycklig och mozarella. Namnam! Det är så god så ni vet inte vad. Fast det där brödet har jag lika svårt att skära igenom varje gång.. kan det bero på att jag häller på olja och vinäger? Maybe.. I vilket fall var det riktigt trevligt att bara sitta ner och prata en stund. Lägga tankar på annat än arbete och studier och praktik. Kanske något vi borde göra flera gånger, Cindaay? :)

Ni kan tro att det är skönt att befinna sig i en och samma stad 5(!) dagar i rad! Jag slappnar av, men med det kommer också tröttheten. Jaja. Det tar jag så gärna! På fredag är det ordningsvaktsjobb i parken i Motala, Lasse Stefans-dags. Taggad till tänderna? ;) Haha. På lördag är det sexparty med tjejerna - och tjejer som jag för den delen inte känner. Mitt allra först. DET är jag taggad på om inte annat!

Annars så söker jag sommarjobb/jobb för fullt. Mja, där kanske jag överdrev lite. Jag vill söka en massa jobb men tiden och energin finns inte riktigt. Sedan måste jag ju också hitta vettiga utbildningar till hösten om jag inte hittar jobb. Och till sommaren, för jag kan inte gå sysslolös en hel sommar. Då avlider jag (även om jag kanske faktiskt borde ta ledigt en hel sommar).

Nej, nu måste jag sluta gäspa och ta tag i livet lite. Dessutom längtar jag efter min falukorv, potatis och stuvade broccoli som finns i min matlåda...

2 kommentarer:

  1. Tycker absolut att vi ska göra det flera gånger :) Haha men jag och Josse känner inte så många på sexpartyt heller (antar jag), men det kommer ju bli jättekul ;D Inget piggar upp så som massa sexleksaker, haha!

    SvaraRadera
  2. Haha, så sant som det är sagt (skrivet) Cindy! Kommer verkligen få en att tänka på annat än vardagsproblem iaf :)

    SvaraRadera