tisdag, mars 16, 2010

Iiiiiih!

Jag förstår (återigen) bara inte var tiden tar vägen?! Den går så otroligt fort. Jag tycker att det är fredag mest hela tiden (Vad skönt, tänker ni. Men tänk på att alla mina helger består av jobb så någon vila blir det inte!) Och ännu mer ironiskt är att halva delen av mig vill att tiden ska gå fortare, andra halvan av mig vill att den ska gå saktare - eller till och med spola tillbaka tiden. Logik i dess allra renaste form!

Någonting som jag vet att jag vill är i alla fall att ha tid för mig själv. Att göra totalt onödiga men ack så härliga saker. Som att brodera. Det älskar jag. Eller lägga puzzel. Det har jag flera på rad väntandes. Eller gå in på http://www.sxc.hu och spara hem bilder. Jag älskar den sidan! Eller bara rensa mina fyra olika mailar på meddelanden. Det behöver jag verkligen. Eller gå igenom musik på datorn och kasta bort eller spara. Sådant gör mig riktigt pepp!

Ja, det finns mycket som jag önskar att jag hade tid för. Helt onödiga saker. Eller varför inte lite tid att spendera på mina vänner?

4 kommentarer:

  1. Vet hur det känns med tiden :( Lite otäckt faktiskt hur fort tiden bara kan försvinna.
    Åh pussel :) Det om nåt är ju meditation... Gaah. Blev sugen på det igår, men jag har lagt alla som finns här :(

    SvaraRadera
  2. Ja, det är riktigt otäckt! Snart sitter vi på åldersdomshemmet och minns våra unga dar.. haha!

    Ja, visst är det? Verkligen lugnande och så där. Puzzel är underskattat! Du, jag har två stycken puzzel på 1000 bitar och ett på 3000. Feel free to help me! :D

    SvaraRadera
  3. Haha skitbra :D Säg till när du känner för lite meditativ pusseltillvaro ;) Min mobil är lite störd dock, men det går nog att komma fram, haha.

    SvaraRadera
  4. I will! Eller känner för det gör jag, men tid däremot är det lite knapert med.. :P

    SvaraRadera