onsdag, mars 31, 2010

(O)kontrollerat kaos!

Så flummig, glömsk och förvirrad som jag varit på siståne har jag nog aldrig varit. Glömmer än det ena än det andra. Trodde att det var två veckor kvar på praktiken, men det var visst tre! Mycket positivt förvisso då jag behöver lite mer tid. Andra saker som jag glömt har inte varit lika positiva. Som att posta brev :P
Framtiden är ett enda stort kaos. Och det är nog inte ens ett kontrollerat kaos. Jag ville inte plugga till hösten. Men nu när jag börjar se möjligheter till att faktiskt jobba i höst så blir jag besviken och vill plugga i stället. Schizo! Jag är nu inne på arbetsterapeut, sen lågstadielärare. Men jag ska söka jobb som kriminalvårdare också. Och de har erbjudet mig en extratjänst som lagerarbetare. Och var sjuttan ska jag bo? Ska jag plugga och kommer in på utbildningen så är det inte helt omöjligt att jag flyttar till en större studentbostad trots allt. Gratis på sommaren och en del av studentlivet. Samtidigt vill jag ju ha en egen, riktig lägenhet men är svårt att hitta en som ligger bra med tanke på jobbet för Cherry. Puh, en dag i taget.. man får se var livet leder en. Men svårt när man vill ha kontroll!

Jaja, våren är i alla fall här! Lämnade min vinterjacka i Norrköping förra veckan så nu är det kört om vintern kommer tillbaka. Köpte ju vårskor för några veckor sen (som jag flitigt använt) och en tunika. Igår köpte jag en till härlig tunika, som jag sitter i nu, en alldeles underbar somrig t-shirt (som mamma köpte till mig i stället fär ett påskägg) och.. och.. och.. ett par jeansshorts! Gud som jag längtat! Hade ju ett par på gymansiet/början på universitetet men de slet jag sönder (de blev för små helt enkelt men vi skyller på slitage!) Nu, tillslut, har jag hittat ett nytt par som jag fullkomligt älskar. Ni som känner mig vet hur kräsen jag är när det gäller jeans, byxor, shorts och kjolar. Men nu jäklar har jag två par nya jeans och ett par nya jeansshorts. Bara kjolar kvar nu då!

På fredag är det OV-jobb igen i Motala. The Hub Caps, Black Jack och Wahlströms. På en långfredag. Så det lär nog bli kaos. Men kontrollerat kaos hoppas jag på. Inte okontrollerat. Kom annars på att det vore ju bra att vara försäkrad när jag jobbar. Vilket jag inte riktigt är. Men har beställt blanketter från SFO nu så förhoppningvis är det snart fixat. Ni får hålla tummarna för att jag får en lugn fredag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar