lördag, mars 13, 2010

Smiling faces

Kvällen började med att jag fick mig ett riktigt gott skratt igår. Jag och Stefan står nere i entrén varpå ett par unga tjejer kommer in. Vi kikar lite på dem och tycker att det är dags för legkontroll. Tjejerna tjoar omkring rätt mycket och den ena tjejen tar lite nässpray innan de kommer fram till luckan för att betala. Jag går fram till dem och säger med ett leende "Gissa vad jag vill ha av er?". "Jaha? Okej då!" säger nässpraystjejen, letar i sin väska och tar sedan fram sin näspray och räcker ut handen för att ge den till mig. Varken jag eller Stefan kan hålla oss för skratt innan jag förklarar att det är legitimation som jag är ute efter. Bra tjej det där som till och med vill låna ut sin nässpray i alla fall ;)

Annars så får var kvällen lugn. 640 inklick, lite fyllon men inte mycket annat. Givetvis var det en ranglig gammal gubbe som ville mucka gräl med mig precis när vi hade stängt. Jag brukar vanligtvis inte bry mig, men jag anade att den här gubben verkligen ville bråka - inte bara spela tuff. Jag var på vippen att ropa till mig min kollega för att ta ut honom innan hans tant kom och fick honom på andra tankar. Det är helt enkelt inte värt att ta alla fajter, speciellt inte när det är stängningsdags. There's no point! Men samtidigt är det väldigt svårt att lägga band på sig när det gäller vissa gäster.

Fick annars beröm från en av vakterna efter arbetskvällens slut. Han tyckte att jag funkade riktigt bra, att jag hade bra grepp när jag tog ut folk osv. Visst så tror jag på mig själv och vet att jag fixar det här, men man är inte mycket som OV om man inte har kolleger som litar och tror på en. Det är verkligen guld att veta att de räknar med mig!

Ikväll är det sexparty som gäller. Jag är pepp! ;) Och dessutom längtar jag efter den exotiska plankan.....

2 kommentarer:

  1. Hahaha, ja hon kommer att skänka mig glädje lång tid framöver! :D

    SvaraRadera