fredag, mars 19, 2010

Stackars Nathalie!

Det är så synd om mig just nu!

Eller.. mja, nej. Jag är inte sådär jättebra på att tycka synd om mig själv egentligen. Men jag försöker ibland :) Däremot undrar jag vem fan det var som tyckte att det är bra att snön smälter, för det kan jag verkligen inte hålla med om just nu. Jag och mormor var ute med lilla, söta (tjocka) Ofelia och så var det en liten, liten men grov asfaltssluttning precis utanför hennes dörr. Det blåser = Nathalie ser ingenting för att håret far överallt, men vet ändå att sluttningen är just där. Så därför tänkte jag försiktigt passera den. Ja just det. Försiktigt var det. Nej då, jag glider iväg på rullgruset och slår halvt ihjäl mig. Mina nya tights som jag hade på mig för första gången igår har ett vackert, fint hål. Mina nyrakade, lena ben är mest rödprickiga och håliga. Mycket tacksamt! Aja, nu har jag nya innebyxor i alla fall. Och en ny ursäkt för att inte raka benen ;)

Trevligt besök av Hannah idag. Mat och fika på Ströget - massor nostalgisnack. Bästa tiden var nog banne mig när jag var mellan 12 och 14. Ens mest allvarliga bekymmer hade man glömt efter en vecka. Och så hade man en ursäkt för att kunna bete sig hur som helst - man var ju liten! Aaah, så underbart. Allt bus man hade för sig. Spring med killar. Bus på kvällarna. Och jobba behövde man inte göra. Bäst!

2 kommentarer:

  1. Haha usch! Men du att tiden mellan att snön smälter och det blir fint igen är värre än istiden. Men det är ju en bit på väg i alla fall ;) När geggan är borta och det blir torrt och varmt... då snackar vi! :)

    SvaraRadera
  2. Haha, ja visst är den! Ja det är så sant, då kommer det riktigt bra grejer ;)

    SvaraRadera