fredag, mars 19, 2010

Det DÄR är yoga!

Var ute igår och skulle skriva en artikel om yoga. Damen som jag träffade var inriktad på kundaliniyoga och efter intervjun fick jag vara med och prova på. Det här var yoga det! Och inte sådan där skit som de har på Friskis och Svettis inte ;) Man var verkligen avslappnad och muskler vibrerade som jag inte riktigt visste att jag inte. Inte av trötthet dock - utan enbart för att man var så avslappnad. I slutet drog hon fram en gong som hon slog på. Ljudvågorna vibrerade i hela kroppen och först visste man inte var man skulle ta vägen. Mina ögonlock vibrerade i takt med ljudet från gongen, helt sjukt. Så, hänger ni i Vadstena någon gång - gå till Sadhana yogaskola (i huset där Magget låg förut). Dessutom var hon och hennes karl hur trevliga som helst. Jag fick yogigryta och en chokladbit och då vet ju alla att Nathalie blir glad och nöjd ;)

Gårkvällen spenderades hemma hos James och framför tv:n. Ja det var ju hockey så klart och jag har varit riktigt dålig med att hålla koll denna säsong. Men nu är det slutspel så nu jävlar. Och HV vann i sudden death. Men nöjd är jag för huvudsaken är ju att de vann! :D Förövrigt så skrämdes jag halvt ihjäl hemma hos James. Hela huset började skaka och det lät som att ett jordskred var påväg. James trodde att fönstrena skulle gå sönder. Jodå, det var bara "lite" issnö som åkte ner från taket. Typ en halvmeter högt, en meter brett och tre meter långt lång det på backen när vi kom ut. Fint om någon hade gått där!

Nu sitter jag på redaktionen och väntar på Hannah. Hon ramlar in vid 20 över 3 och då är det dags för en väldigt sen lunch och fika. Annars så myser jag till regnet utanför. Förvisso känns det som höst, men äh, snart är det sommar!

2 kommentarer:

  1. Haha jag läste världens dummaste insändare i Tranås tidningen för ett tag sedan. Det var en dam som skrev att yoga var farligt och man som kristen blev inlurad i hinduismen!? Sicka teorier folk har asså...

    SvaraRadera
  2. Hahahaha! Jag vetifan om man pratar så mycket om hinduism på yogapass.. jag vet inte vad får yoga hon har provat? :D Men men.. det är ju Tranåsbor ;)

    SvaraRadera