tisdag, mars 09, 2010

Hjälp!

Jag måste ha fått någon bacill! Tanken slog mig häromdagen att hey, det kanske inte skulle vara så dumt att utbilda mig till lågstadielärare ändå? Slog dock bort tanken rätt snabbt i och med att jag att jag alltid vetat att jag aldrig någonsin kommer att bli lärare.

Tanken slog mig dock nyss igen. Och det känns som om det skulle vara roligt yrke. Wtf?! Jag kan verkligen inte se mig själv som lärare, verkligen inte, och ändå sitter jag här och funderar på det. Jag har betygen för det, utbildningen finns i Norrköping (och Linköping) och för första gången på länge så känner jag det där lilla extra som brinner inom mig. Hur fan hände det?! Sååå... minst 3,5 år till på högskola. Minst! Huhu, jag får ångest.. det gäller dock att bestämma sig snabbt. Eller ska jag kanske vänta till nästa år? Men då är ju det lilla kruxet att jag behöver jobb till hösten.

Förövrigt så vet jag nu att journalistyrket inte är något för mig. Jag misstänkte det faktiskt redan innan jag stack iväg på praktiken, och nu har jag fått det bekräftat. Och det är skönt. Riktigt skönt. Nu kan jag släppa den funderingen ur mitt liv och lägga fokus på annat.

På tal om ingenting så är jag så ledsen för att Orsas spelmän åkte ur Melodifestivalen! Inte för att jag tycker att de skulle åka iväg till Eurovison (även om det skulle vara skoj och annorlunda), men de var lätt värda att komma till final. Endast för att de ville det så gärna - och var ruggigt bra. Skickar vi Salem El Fakir eller Andreas Jonsson - skjut mig!

4 kommentarer:

  1. Jag tror du skulle vara grym som lärare :D
    KRam Emma

    SvaraRadera
  2. Nää, nu ska vi inte vara såna! :P Salem Al Fakirs låt är riktigt bra. Faktiskt den bästa låten som varit med i den där skittävlingen på flera år!

    SvaraRadera
  3. Tack Emma! Det känns skönt att höra :) Gah, är så svårt att veta vad man vill jobba med resten av livet..

    Nej fy fan Hannah. Nu får du faktiskt ta och ge dig, det finns vissa gränser! :P

    SvaraRadera