tisdag, mars 23, 2010

Wilma och Tindra

Den översta bilden är fina Wilma, min och mammas älskade katt som hade två extra-tassar. Vi tog ju över henne från en tjej som sa att Wilma var ett halvår gammal och var en väldigt blyg tjej som hade haft det tufft. Jag och mamma hade henne sen i tre år innan hon plötsligt blev jättedålig och gick bort på samma sommardag som morfar. Då fick vi veta att hon var omkring 15 - 20 år och hade fått njursvikt.


Lilltjejen här nere är Tindra. Vi hade våra andra två katter, Maja och Selma, ensamma i rätt exakt ett år innan vi bestämde oss för att skaffa en tredje kompis till dom. På något sätt känns det som att de ska vara tre stycken tillsammans. Tindra är bara ett halvår nu, men för varje gång jag ser henne så inser jag att hon kommer växa upp och bli en Wilma.


Hon är så skrämmande lik henne att jag faktiskt tror att det är Wilma som lever ett nytt liv nu - ett bra liv! Ljussättningen är lite olika på bilderna så det är svårt att fånga deras rätta färg.. men ni kan ju exempelvis se de två breda ränderna med de två mindre ränderna i mellan som båda två har ovanför ögonen. Varken Maja eller Selma har dem, men de här två älsklingarna har exakt likadana.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar