onsdag, april 07, 2010

Annorlunda påskägg

Vad har då påsken bestått av förutom jobb? Åh, det är nog första året sedan jag föddes som jag INTE fått godis i något av påskäggen. Eller okej, lite då, men ändå inte. Av mamma fick jag ju en superhärlig somrig t-shirt och av mormor en supermegajättefin klocka med olika band till. Och strumpor! Som jag verkligen behövde. Av pappa fick jag kakor och våfflor (kakorna gjorde jag, våfflorna gjorde pappa). Nomnom. Meen det låg inte i ett ägg i alla fall ;) Och så var vi i Ekeby och besökte farmor och farfars grav. Helt galet att det är över 10 år sedan de försvann. Galet!

Idag var jag påväg för intervju med en utställare på biblioteket i Mjölby. Hennes son var hur jäkla charmig som helst, bröt på tyska och gjorde mig knäsvag. Jag vet inte hur länge sedan det var jag träffade en kille som fick mig att känna så. Garanterat fler år! Jag behöver mig verkligen en karl, men hur sjuttan ska jag ha tid? Det går ju bara inte.

En och en halv vecka kvar. Sedan är praktiken slut. Och det ska bli skönt! Mestadels för att det har varit ett sådant jäkla farande i 12 veckor. Men jag kommer att sakna att bo hos mormor. Det har varit så mysigt!

2 kommentarer:

  1. Haha jag måste säga att det låter lite läskigt med ett litet barn som bryter på tyska o_O

    SvaraRadera
  2. Hahaha, han var inte liten, närmare 40 ;)

    SvaraRadera