söndag, april 18, 2010

No more praktik!

Ja, som jag redan visste innan så har det gått galet fort. 12 veckor är förbi och därmed hela praktikperioden. Det känns faktiskt riktigt skönt att få lite rutin igen, det här 12 veckorna har slitit på mig något fruktansvärt. Men jag har trivts riktigt, riktigt bra och är så glad för att jag fick en plats på Östgötatidningen. Men det är ju inte slut här, jag har fått erbjudande om skapligt mycket frilansjobb så nu gäller det bara att avgöra om jag hinner med det eller inte, haha. Jag har trots allt kommer underfund med att jag inte kan tacka ja till allt som kommer i min väg - även om jag vill!

Min jobbhelg som croupier har förövrigt varit lite schizo. I fredags satt jag på Otten tillsammans med chefen, och det gick så crap för mig att vi bytte bord. Jag vann på hennes - hon fortsatte att förlora på mitt, och det ordentligt. Men men, huvudsaken är ju att själva arbetet går bra och att folket är bra i alla fall ;) Den röda djävulen från "Ballar av stål" var där också men jag lyckades att missa honom, turligt nog. Jag hade nog blivit liite orolig om han kommit fram till mitt bord. Tydligen är han skitkort med? Jaja. Igår satt jag på Hugo och hade nog troligtvis min bästa statistik hittills sedan jag började. Vägde upp lite från i fredags med andra ord! :)

Idag var det tänkt att jag skulle ha en trevligt möte på ett fik någonstans i Mjölby (haha). Det blev dock inställt så jag tar en mysig matstund med Josie i stället innan vi beger oss mot Boxholm och hämta saker från sexpartyt (weeii). Det positiva i det hela är bland annat att jag slipper göra mig fin, jag ser ut som skit idag! Josie är ju van vid att se mig hur som helst så där utgör det inget problem ;) Det kommer nog bli en mysdag!

Imorrn är det frissan som gäller (gud så skönt att fixa till frillan lite, just nu ser den ju lite all-over-the-place-ut. Det blir lite toppning och fixa lite lugg med andra ord. Färga som jag brukar göra är ju ingen idé med tanke på att sommaren är på ingång och mitt hår då bleks galet mycket. Efter det åker jag och Josie in till Motala för maat, prat och kanske Varamon. Mys! Sedan är jag leeeedig hela vecka och ska inte göra ett skit. Så det så!

Förövrigt hoppas jag på att det där jävla askmolnet från Island typ drar till USA eller något. Varför? För att sommaren kommer bli kall om det inte försvinner från vår atmosfär snart :( So go away!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar