tisdag, april 20, 2010

Sovmorgon när man är ledig? - Njae

Här kommer jag och ser fram emot en lugn vecka med sovmorgon och sena kvällar hemma hos mormor. Bara massa mys, gos och lite mer mys. Något jag längtat efter i många veckor. Får jag någon lugn vecka? Inte direkt. I morse var jag uppe vid 9 av någon anledning men visste att jag hade tid att sova ut i veckan. Under dagen kom en målare och berättade att han skulle komma och tapetsera i mormors kök imorgon och på torsdag för han hade minsann ingen annan tid. När är han här imorgonbitti? Halv 8. Betydelse: jag måste gå upp vid sju. En timme tidigare än vad jag gick upp under praktiken! My god. Söta mormor sa att hon då hellre kunde vänta till hösten, men klart hon ska få sina väggar tapetserade. Det är väl bara helt enkelt inte meningen att jag ska få sova ut en hel vecka i detta liv. Gah, jag blir trött bara av tanken på när jag ska kliva upp imorrn när jag annars hade kunnat sova hur länge som helst.

Meeen imorrn kommer Josie hit igen så det blir mys! (Herregud vad jag bara myser runt nuförtiden). Och förövrigt så längtar jag efter att se Takida live igen. Har sett dem fyra gånger under de 9 år jag lyssnat på dem. Jag tycker att det borde bli många fler!

2 kommentarer:

  1. Jag såg dom på storsjöyran i somras senast, då var dom väldigt bra..

    SvaraRadera
  2. Visst är dom? Alldeles toppenbra! :)

    SvaraRadera