måndag, april 05, 2010

Full fart i Parken, lugnt på Palace

Jobbade ju som sagt i Parken i Motala i lördags som OV. Det var mycket folk, omkring 1375, men hur lugnt som helst egentligen. Det är tokigt vilka glidarpass jag har haft där hittills egentligen. Jag lär väl dock få sota för det en vacker dag, men den dagen den sorgen right? Det som roade mig mest under kvällen var en kille från Örebro som tyckte att jag skulle flytta hem till honom (samtidigt som han hotade med att försöka sno min batong). Helt logiskt! Och så skulle jag söka jobb där som polis.

Annars så var det flera kvinnor som kom fram till mig och sa "Hej! Nämen, har du blivit ordningsvakt? Är du kvar på BT?" Jag pratade på som om jag visste vilka dom var, men jag hade faktiskt inte den blekaste om vilka de var. Uppenbarlígen jobbade de ju på BT när jag var där, men i och med att det enbart jobbade karlar på min avdelning så borde jag ju minnas de få kvinnor som fanns i närheten. Men nej då :P

I lördags körde jag mitt första croupierpass på Palace. Jag trivdes faktiskt superbra där, så vi får hoppas på att jag hamnar där fler gånger. Är skönt att ha jobbat på alla ställen com Cherry har nu också i Norrköping så man vet hur alla funkar. Kvällen var superlugn så en kille fick roa mig med trolleri (nej då, han snodde inga marker eller pengar av mig ;) ). Han var hur sjukt duktig som helst! Hade jättetrevliga gäster som satt och pratade med mig hela kvällen, och så hade jag ju Hanna vid bordet bredvid så var en riktig toppenkväll. Det slutade dock med att en kille hoppade i Strömmen utanför för att han "ville bada". Känner du igen den där diskussionen, Hannah? ;) Han fick spendera natten i fyllecell!

1 kommentar: