tisdag, april 27, 2010

Skärpning Nathalie!

Så mång...

..usch, en stor, supermegafet humla flög in på mitt rum. Jag fattar faktiskt inte ens hur den lyckades klämma sig in mellan springan! Okej, jag erkänner, jag är rädd för humlor när de är tätt inpå mig. Och getingar. Sånt som gör ont gillar jag inte!

I alla fall, så många tankar men ingen uppdatering här. Det är dags att jag skärper mig. Men det har verkligen varit full fart de senaste dagarna, och är hela veckan.

Så hur var jobbhelgen? Fredagen i Parken var superlugn. Det mest avancerade jag gjorde var att väcka en sovande man. Ansträngande ;) Men herregud så tråkigt. Lördagen på Otten var det mer fart i. Första halvan av passet gick åt skogen men jag hämtade upp mig på slutet, puh! Gillade starkt en av killarna som satt vid mitt bord en bra stund. En av konversationerna gick så här:

*han satsar två 50-marker på tre av hans boxar*
Jag: Men du, jag har ju sagt flera gånger att du inte får satsa mer än 70 kr på varje box!
Han: Men jag har dubblat!
Jag: Jag har inte lagt ut dina kort än...

..han satt alltså med inga kort alls på bordet, jag hade inte hunnit ge ut grundgiven ännu men han hade redan hunnit dubbla (som man kan göra när de två korten tillsammans är mellan 7 - 11). Han roade mig i alla fall :)

I maj är det verkligen full fart på jobbfronten. Och nu på valborgshelgen är det dubbelpass på Harrys som gäller. Meeen se där, jag har tagit ledigt en kvälll i maj. En! :)

2 kommentarer:

  1. Haha, usch jag körde på min första humla idag :( Kändes hemskt!

    SvaraRadera
  2. Naaaw, sånt blir jag så ledsen för med. Jag skulle aldrig kunna slå ihjäl dom, även om jag inte vill ha dom på mig. Mördare ;)

    SvaraRadera